درباره مبلمان راحتی

مبل راحتی در اصطلاح به مبلی گفته می شود که به طور روزمره روی آن مینشینیم و اغلب در بیشتر بخشهای آن پارچه به کار رفته است.این مبل دارای ابعادی بزرگ و ارتفاع و بالشها و کوسنهایی مناسب استراحت کردن و دراز کشیدن است.درگذشته به مبلی راحتی گفته میشد که در خانه ا در کنار مبل دیگری که صرفا جهت پذیرایی از مهمانان بود برای استفاده دائمی خانواده گذاشته میشد اما با رواج آپارتمان نشینی و سکنی گزیدن اکثر مردم در آپارتمان های کوچک عملا مبل به عنوان یک جز جدایی ناپذیر از منزل افراد تبدیل به یک دست مبل پارچه ای با نشیمنگاهی نرم و راحت شده است.مخصوصا این امر در منزل افراد جوانتر جامعه بیشتر به چشم میخورد.مبل های راحتی میتوانند روکشی از جنس چرم داشته باشند که قابل شست و شو بوده و به مراتب برای خانم خانه داشتن چنین مبلمانی نسبت به مبل پارچه ای که تمیز کردن آن سخت است لطف بیشتری دارد علی الخصوص اگر فرزندانی داشته باشند که در حال بازی و خوردن خوراکی ها باعث لک شدن مبلها بشوند.
مبلمان شیک و به روز در هر سبکی در منزل هر ایرانی یک بخش  جدایی ناپذیر است و با زندگی ما در آمیخته شده است.
حتما با کمی جستجو می توانید بهترین مبل راحتی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت از برترین برندهای ایرانی تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
  
درازا
 بیشتر مشتری‌ها می‌خواهند که مبل راحتی برای یک چرت کوتاه به اندازه کافی دراز باشد، بنابراین من برای آنها یک مبل 2 متر و 30 سانتی‌متر یا حتی بزرگ‌تر پیشنهاد می شود، البته اگر اندازه اتاق اجازه بدهد.

 ابعاد
 یک مبل راحتی کامل، ‌یک متر عمق، یک و نیم‌متر درازا، حدود 90 سانتی‌متر ارتفاع کلی دارد و ارتفاع جای نشستن آن با زمین هم نیم‌متر است. من برای مبل راحتی‌های مدرن، یک زیردستی مربع دوست دارم در مدل‌های کلاسیک، زیر دستی مدور خوب است.

ترکیب رنگ
 برای اینکه همه چیز منظم به نظر برسد، من مبل راحتی را هماهنگ با رنگی که دیوارها و پرده دارند طراحی می‌کنم

اول امتحان کن
 قبل از اینکه مبل راحتی را بخرید، یک تکه کاغد بزرگ بردارید، ‌اندازه‌های راحتی را در اتاقی که می‌خواهید آن را بگذارید، شبیه‌سازی کنید و ببینید که چطور می‌شود.

روکش
 همیشه از روکش‌های تیره استفاده کنید تا وقتی که کفش به آن می‌خورد، رد آن را نشان ندهد.

کوسن
 من هرگز از دو کوسن استفاده نمی‌کنم، برای اینکه آن وقت 3 نفر روی یک مبل راحتی نمی‌نشینند. اگر راحتی به اندازه کافی دراز باشد، از 3 کوسن استفاده می‌کنم ولی اگر مبل کوچک‌تر باشد‌، از یک کوسن استفاده می‌کنم.

نسبت ارتفاع سقف
 اگر سقف خانه کوتاه است، باید مبلی انتخاب کنید که ارتفاع پشتی آن کم باشد تا این طور نشان بدهد که سقف بلند‌تر از چیزی است که هست. در یک خانه با سقف بلند، باید یک مبل با پشتی بلند داشته باشید تا حضوری سنگین در خانه داشته باشد.

الگوی رنگ
 من هرگز سعی نمی‌کنم رنگ بدنه مبل ام را با رنگ محیط هماهنگ کنم. در این صورت، تغییر مداوم رنگ محیط یا مبلمان کار سختی است اما اگر کوسن‌ها را با رنگ محیط هماهنگ کنیم، می‌توانید هر وقت که خواستیم، ترکیب رنگ را تغییر دهیم.

راحتی سالم
 پدر من که یک مهندس بود به من یاد داده است برای اینکه مطمئن شود یک مبل خوب و سالم ساخته شده از سمت چپ یا راست مبل را حدود 10 یا 15 سانتی‌متر بالا ببرم، اگر آن سمت دیگر هم بالا آمد، یعنی اینکه بدنه کاملا سالم است.

راحتی در آپارتمان
 کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند هرگز نباید این نکته کلیدی را فراموش کنند درازای مبل شما هرگز نباید از ارتفاع آسانسور بیشتر باشد. یک بار اندازه بگیرید و دوباره اندازه بگیرد و اصلا شک نکنید که بار سوم هم اندازه بگیرید.

سایز مبل راحتی
اندازه و ابعاد اصلی مبلمان با توجه به اندازه اندام انسان و همچنین ابعاد وسایلی که داخل مبل قرار می گیرند محاسبه می گردد بنابرئین شاید مبل راحتی مدنظر شما نیازمند تغییراتی در سایز و اندازه باشد که باید متناسب با نیازشما اعمال گردد.به طور کلی ارتفاع صندلی راحت و متناسب را می توان به اندازه 420-480 میلیمتر در نظر گرفت .همینطور عرض نشیمن صندلی در قسمت پهن360 میلیمتر وارتفاع پشت صندلی از 320 الی450 میلیمتر تعیین می گردد .

تمرین مبل راحتی برای کاهش درد کمردرد
کمردرد مزمن با علت نامشخص یکی از شایع‌ترین مشکلات امروز مردم کشور ماست.
ما پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق و تجربه‌اندوزی حرکتی را ابداع کردیم که نتیجه‌اش خارق‌العاده است. در تحقیقی که ما روی این حرکت انجام دادیم، اکثریت موارد بعد از دوازده هفته تفاوت چشمگیری از نظر کاهش درد و کارآیی با روز اول داشتند که می‌شود گفت تغییر هفتاد درصدی مثبت نشان دادند.
این حرکت خیلی ساده است چون تقریبا همه مردم امروزه یک مبل راحتی را در منزل دارند یا می‌توانند چیزی شبیه کفی یک مبل راحتی را با کیفیت و اندازه مشابه با پشتی یا امثال آن بسازند. برای انجام این حرکت، باید روبروی مبل راحتی به کمر دراز بکشید و پاها را روی مبل بگذارید.
به نحوی که سطح زیرین ران‌های‌تان به سطح جلویی و سطح زیرین ساق‌هایتان به سطح بالایی کفی مبل مماس شود. یک بالش کوچک یا چیزی مشابه آن را زیر سر بگذارید. بدنتان را کاملا شل کنید و بازوهایتان روی فرش کاملا آزاد باشند. سپس ساق‌هایتان را بدون اینکه از کفی مبل جدا شوند آرام بلرزانید و این کار را ۳۰ دقیقه ادامه دهید.
هر روز صبح و عصر این تمرین را به مدت دوازده هفته تکرار کنید. نتیجه حیرت انگیز خواهد بود.

بهتره بدونید که ..
همیشه باید مبل اتاق نشیمن را برای راحتی و آسودگی خودتان انتخاب کنید. متاسفانه بسیاری از خانه دارها، خانه خود را بیشتر برای مهمانان تزیین می کنند تا خودشان. یکی از ایده هایی که کمک حال خانه هایی با نشیمن کوچک و بزرگ می شود، استفاده از مبل های مدولار در رنگ های متفاوت است. با کمک این مبل ها می توانید چندین کار را همزمان در اتاق نشیمن انجام دهید و در عین حال اتاق های بزرگ رابه محیطی مناسب برای گردهمایی اعضای خانواده تبدیل کنید. ست مبل های مدولار از چندین قطعه مجزا تشکیل شده و هر کدام رنگی متفاوت دارند. به همین خاطر است که می توان آنها در هر دکوراسیونی با هر اندازه ای استفاده کرد.
مسلما یکی از پرطرفدارترین انتخاب های خانه دارهای آپارتمانی، تهیه مبلمان راحتی ال طراحی شده برای فضاهای کوچک است. مبلمان ال دوباره در حال بدست آوردن محبوبیت از دست رفته خود هستند. مبلمان راحتی ال تمام تمرکزشان بروی افزایش فضای رفت و آمد، قرار گیری در کنج دیوار، و ایجاد اتاق نشیمنی مرتب و ارگونومیک است که در کنار زیبایی، کارایی بسیار بالایی خواهند داشت. ترکیب رنگ مبل راحتی آورده شده در عکس اول پایین، خیلی زیبا سایه های روشن و تاریک را کنار هم قرار داده است. مدل های دیگر تاریک بوده اما با کوسن و بالشتک های روشن تزیین شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.